Загальна територія закладу дошкільної освіти №1 «Малятко» складає 1366 м2., корисна площа – 760 м2. Територія огорожена (справним) парканом, недоступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів.
Групові майданчики всіх вікових груп обладнані ігровим обладнанням: гірки, гойдалки, столики, столики-грибочки, лави, машини, фізкультурне обладнання (дуги, ліани), пісочниці, які огороджені бортиками і закриваються. На території закладу облаштовано спортивно-ігрову зону: фізкультурний майданчик.
Заклад дошкільної освіти має приміщення з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу закладу – ясла-садок та виду – заклад загального розвитку. Наш заклад має естетичний вигляд.
ЗДО має найпростіше укриття, яке відповідають вимогам ДСНС щодо облаштування «найпростішого укриття»:
- місткість укриття у ЗДО №1 «Малятко» – 50 осіб (діти та працівники закладу);
- стіни, стеля виготовлені з бетонних блоків, плит та цегли;
- будівля заглиблена у землю, не має великих отворів;
- забезпечене електроживленням, штучним освітленням;
- забезпечене двома евакуаційними виходами;
- входи облаштовані посиленими металічними дверима;
- в укритті забезпечується задовільний санітарний та протипожежний стан;
- укриття забезпечене питною водою;
- створений запас їжі (сухе печиво);
- наявні альтернативні засоби освітлення;
- забезпечене засобами надання домедичної допомоги.
Облаштовуючи внутрішній простір приміщень укриття, адміністрація та колектив закладу подбали про безпечність, комфортність та розміщення необхідного обладнання для організації освітнього процесу, врахували методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану. Колектив закладу створював освітнє середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, першочергово дбав за безпеку, а ще намагався зробити простір укриття інформативним, цікавим, змістовним для стимулювання когнітивного, емоційно-ціннісного та діяльнісно-поведінкового розвитку дітей. Дбали, щоб було достатньо простору для організації різних видів діяльності та вільної гри.
Біля кожної групової кімнати знаходяться персональні шафи для зберігання одягу та взуття дітей. Групові кімнати мають достатньо простору для навчання, вільної гри та обладнані безпечними стаціонарними ліжками, відповідно промарковані (однаково з постільною білизною). Туалетні кімнати обладнані вішалками для рушників, які закріплені за кожною дитиною та відповідно промарковані. Наявні рукомийники, електричні сушки для рук, мило, туалетний папір. У туалетних кімнатах груп раннього віку наявні стелажі для горщиків.
У коридорах, холах, на сходових клітках евакуаційних виходах наявні попереджувальні та вказівні знаки безпеки. Повітряно-тепловий режим усіх приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Виконуються санітарно-гігієнічні вимоги щодо освітлення усіх приміщень та території.
Заклад обладнаний мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації, водостоку, опалення. Холодною проточною водою заклад освіти забезпечений упродовж року, гарячою через електробойлери.
Враховуючи воєнний стан у державі з причини агресії рф та нестабільність в електричному та тепловому постачанні ЗДО №1 «Малятко» забезпечений альтернативними джерелами живлення та обладнанням.
Приміщення закладу дошкільної освіти утримується в порядку й чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання усіх приміщень у відповідності до санітарно-гігієнічних вимог. Меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються гарячою водою з милом. Столи в ігрових і групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються гарячою водою з милом. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. З працівниками проводяться відповідні інструктажі та навчання відповідно до вимог. Педагогічні працівники закладу утримують своє робоче місце у чистоті. Небезпечні для дітей предмети зберігаються в закритих ящиках, які унеможливлюють їх доступність. В ЗДО забезпечено наявність вільного доступу до всіх виходів із приміщення групового осередку для можливої екстреної евакуації у разі надзвичайної ситуації. Стан приміщень: коридори, групові осередки, кабінети, зали для музичних і фізкультурних занять, харчоблок, пральня, туалети, допоміжні приміщення, стіни, підлога, інженерні мережі, дах – відповідають вимогам безпеки. Постійно проводяться поточні ремонти: шпаклювання та фарбування стелі, стін групових кімнат, спалень, роздягальних кімнат; лицювання плиткою туалетних та буфетних кімнат; лакування та фарбування підлоги; ремонт та заміна сантехніки.
У закладі наявні: зала для музичних та фізкультурних занять, які обладнані відповідно вимог законодавства та забезпечують реалізацію освітніх програм. Наявне фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар для розвитку основних рухів та фізичних якостей здобувачів дошкільної освіти. Наявні іграшки та обладнання для ігор та вправ спортивного характеру (хоча й потребують поповнення). У закладі наявне приладдя і допоміжний інвентар та фізкультурний інвентар.
Проведений самоаналіз діяльності методичного кабінету щодо забезпечення документами, методичною літературою, фаховими виданнями, методичними розробками за напрямом «Освітнє середовище ЗДО». Методичний кабінет ЗДО достатньо забезпечений документами, методичною літературою, фаховими виданнями, методичними розробками за напрямом оцінювання «Освітнє середовище ЗДО».
Групові приміщення обладнані шафами для іграшок і підсобного матеріалу. Меблі у вікових групах підібрані відповідно до зросту (довжини тіла) дітей. Меблі світлих тонів, матові, переважно без блиску. Cтаціонарне обладнання (стелажі, шафи, полиці) міцно закріплені до стін, підлоги. Наявна можливість вільного та зручного переміщення у групових осередках та користування меблями. Столи розміщені доступно і не заважають організації рухової та ігрової діяльності. Висота столів та стільців регулюється (інколи проводиться обмін).
Вихователі нашого педагогічного колективу проявляють професійну компетентність, визначену у затвердженому професійному стандарті «Вихователь закладу дошкільної освіти» – здатність організовувати та проєктувати освітні осередки за принципами універсального дизайну та розумного пристосування. Виконують трудові функції, зазначені у профстандарті.
У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного та безпечного харчування здобувачів дошкільної освіти. Режим харчування затверджений керівником закладу і оприлюднений в інформаційному куточку. В інформаційному куточку наявне денне меню із зазначенням виходу кожної страви, завірено керівником і медичним працівником закладу. Поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку розміщений графік видачі їжі, який завірений керівником закладу. Перед харчоблоком, у групах наявні таблиці, в яких визначається об’єм порції, що мають отримати діти кожної з вікової групи. Час видачі готових страв з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимами дня груп. Забезпечено питний режим (кожна дитина за потреби отримує кип’ячену або фасовану воду в індивідуальній чашці) Приміщення харчоблоку, комора оснащені необхідним обладнанням, меблями, посудом, інвентарем. Не використовується пластмасовий посуд багаторазового використання, пощерблений посуд та емальований з пошкодженою емаллю. Кількість столового посуду у групі відповідає кількості дітей за списком. Працівники груп у чистому санітарному одязі (халат, фартух, хустка), доставляють їжу у групи лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях. Створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти. За дитиною закріплено постійне місце за столом, розмір стола та стільця відповідає до зросту дитини. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню. У закладі дошкільної освіти забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога. Функціонує медичний кабінет, у якому наявне обладнання та вироби медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги. У закладі вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму. Наявний ізолятор, розміщений на першому поверсі. У разі виявлення ознак інфекційної хвороби дитину ізолюють від здорових дітей.
Колектив закладу формує інклюзивний, безпечний, розвивальний, мотивуючий освітній простір, створює умови для навчання, реалізації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами. У закладі забезпечуються розумні пристосування для дітей з ООП. Створена ресурсна кімната та кабінет практичного психолога на базі вивільненого групового приміщення, а також логопедичний кабінет з відповідним обладнанням та матеріалами.