• Людям із порушенням зору
  • A-
    A+
Звіт завідувача ДНЗ №1 “Малятко” за 2021-2022 н.р.
Опубліковано 31 серпня 2022 року о 13:36

Закінчився складний та незвичний навчальний рік і  ми підводимо підсумки роботи колективу дошкільного навчального закладу.

 Керуючись Положенням про порядок звітування завідувача ДНЗ перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування дошкільного закладу, пропоную вам оцінити мою діяльність як завідувача на посаді протягом 2021-2022 навчального року.

Головними завданнями мого звіту, як засобу  інформування громадськості є:

  • підвищення відкритості дошкільного закладу;
  • задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації та органи влади;
  • інформаційне забезпечення ринку освітніх послуг в   ДНЗ;
  • проведення громадської експертизи управлінських рішень, стратегій і програм розвитку установи.

 Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 «Малятко» Заводської  міської ради  у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом, Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарним регламентом,   Колективним договором та інших розпорядчих документів.    

Засновником дошкільного закладу є відділ освіти виконавчого комітету Заводської міської ради, який здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування.  

ДНЗ №1 знаходиться за адресою:

м. Заводське, Полтавської обл., вул. Полтавська,1

Телефон  3-56-43

        E-mail:dnzmalatko657@gmail.com

        Код ЄДРПОУ ХХХХХХ

Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у  ДНЗ №1 є українська.

Головна мета діяльності  ДНЗ №1: забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.

  Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 «Малятко» розміщений у типовій двохповерховій будівлі загальною площею 1366 кв.м.

Проектна потужність дошкільного навчального закладу – 116 місць.

Режим роботи закладу з 10,5-годинним режимом перебування дітей: з   7.30  до 17.30  та роботою двох чергових груп з режимом роботи з 7.00 до 7.30 та з 17.30 до 18.00.

У  закладі  дошкільної освіти функціонують:

  • 7 гупових приміщень,які відвідує 116 дітей 

 Група ясельного віку (2-3 р.): 2 групи -35 дітей;

Групи молодшого дошкільного віку (3-4 р.): 2 групи-40 дітей;

Групи середнього дошкільного віку (4-5 р.): 1 група-16  дітей;

Групи старшого дошкільного віку (5-6 р.): 2 групи-25 дітей.

  • музична зала;
  • методичний кабінет – центр  методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільного  закладу, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про роботу методичного кабінету;
  • кабінет психолога;
  • кабінет логопеда;
  • медичний кабінет;
  • кабінет директора;
  • комора для зберігання продуктів, забезпечена:, 4 холодильники, морозильна камера,  стелажами для зберігання продуктів, великими та малими вагами;
  • овочева забезпечена: мийними столами з ваннами та полицями, холодильною шафою, картоплечисткою, вагами, кухонними дошками;
  • харчоблок, забезпечений технологічним обладнанням: 2 електроплити,  2 м’ясорубки, 1 холодильник,    , вентиляційна система,   ваги, необхідний посуд (каструлі, сковороди, миски, ножі, розливні ложки тощо);
  • пральня забезпечена двома пральними машинами,  прасками, всім необхідним обладнанням;

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.   Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна  марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається. 

Заклад підключений до мережі Інтернет та забезпечений технічними засобами навчання: комп’ютерами (1-кабінет  вихователя-методиста для проведення освітньої роботи,  1 – для адміністративної роботи) , один мультимедійний комп’ютерний проектор з екранами.

Будівля розташована на окремій земельній ділянці загальною площею 1153  га. Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики,  фізкультурний майданчик, фруктовий сад. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми.  На майданчиках 7  груп є тіньові навіси для захисту від сонця й опадів.

Постійно вдосконалюється матеріально-технічний стан приміщення та території нашого закладу:

  • проведена ревізія на переобладнання теплового пункту;
  • проведена ревізія водовідведення.

  Кадрове забезпечення

У ДНЗ  №3 за штатним розписом станом на 01 січня 2022 року кількість штатних посад: всього – 44.8            

– адміністративний персонал – 1

– педагогічних працівників – 20     

– спеціалістів – 1

– обслуговуючого персоналу – 22.95

Фактично-працюючих осіб 45 чоловік (2 працівники – у відпустках по догляду за дитиною до 3-х років).  

У складі педагогічного колективу: директор, вихователь-методист, 12 вихователів, 2 асистенти вихователі, 2 музичних керівники, інструктор з фізкультури, практичний психолог, вчитель-логопед.

 Педагогічний колектив має достатньо високий освітній рівень:

Діаграма №1Аналіз рівня освіти педагогічних працівників

Вища педагогічна освіта за відповідною спеціальністю ІІ рівня – 11   (52%)

Вища педагогічна освіта за іншим фахом ІІ рівня – 5    (24%)

Вища педагогічна освіта за іншим фахом І рівня – 1   (5%)

Середня спеціальна освіта за фахом (молодший спеціаліст) – 4   (19%).

Освітньо-кваліфікаційний рівень педагогів:

Магістр – 4 педагоги, – 19%

Спеціаліст – 12 педагогів, – 57%

Ступінь вищої освіти бакалавр – 1 педагог, – 5%

Молодший спеціаліст – 4 педагоги. – 19%

Аналіз атестації педагогічних працівників

Кваліфікаційний рівень педагогічного колективу:

вища категорія – 1 педагог  (5%);

перша категорія – 6 педагогів  (29%);

друга категорія – 3 педагоги  (14%);

спеціаліст – 11 педагогів  (52%);

звання «вихователь-методист» – 2 педагоги.

Аналіз рівня стажу педагогічної діяльності педагогічних працівників

Від 1 року до 5 р.  –    3  (15%)

Від 5 років до 10 р. –   2  (10%)

Від 10 років до 15 р. –  6  (25%)

Від 15 років до 20 р. –  2  (10%)

Від 20 років до 25 р. –  4  (20%)

Від 25 років і більше – 4  (20%)

У 2021-2022 навчальному році атестовано 5 педагогів.

  У процесі атестації проводилося всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності працівників.  Простежувалося постійне підвищення професійної компетентності, ріст їх майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу. Педагоги, які атестувалися, були активними учасниками методичної роботи у закладі. Провели творчі колективні перегляди.

 За наслідками атестації за 2021–2022 навчальний рік:

-Боряк Юлія Олександрівна, вихователь дошкільної групи. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст  ».

– Ковтун Наталія Володимирівна, вихователь дошкільної групи. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст ».

– Лапіга Світлана Вікторівна, вихователь дошкільної освіти. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст ІІ категорії ».

– Загорулько Наталія Василівна, вихователь дошкільної групи. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії « спеціаліст ».

– Сургіневич Ірина Григорівна, вихователь дошкільної освіти. Відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії  « спеціаліст ІІ категорії ».

Організація освітнього процесу у ДНЗ

Діяльність дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №1 у 2021-2022 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у перспективному та річному планах роботи,  на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

Колектив закладу працює над  проблемним питанням закладу «Робота з художньо-мовленнєвої діяльності».  Протягом року педагоги знайомляться з інноваціями у сфері художньо-мовленнєвої діяльності та впроваджують їх у практику роботи, використовують ефективні підходи для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку. Вихователем-методистом розроблений перспективний план роботи з художньо-мовленнєвої діяльності на кожну вікову групу. Педагоги протягом року показують відкриті заняття літературної студії з дітьми.

Національно-патріотичне виховання є важливою складовою освітнього процесу. Завдання національно-патріотичного виховання залишаються актуальні і в наступному навчальному році.

Протягом навчального року перед педагогічним колективом стояли пріоритетні завдання:

1. Оптимізувати соціально-моральний розвиток старших дошкільників за допомогою системи соціоігрових проєктів.

2. Продовжити роботу з  вивчення концептуальних положень STREAM – освіти дошкільників, як нового інтеграційного підходу до розвитку, виховання, навчання дітей дошкільного віку.

3.  Удосконалювати роботу з розвитку  мовлення дошкільників шляхом пошуків інноваційних методів роботи з художньо-мовленнєвої діяльності.

Упродовж 2021-2022 навчального року результативно було проведено одну організаційну педраду  «Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного дошкільного закладу», одна тематична: «STREAM-освіта – новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей», та підсумкову «Підсумки навчально-виховної роботи за рік».

Інструктор з фізкультури на фізкультурних заняттях практикувала:

  • вправи для очей;
  • дихальні вправи;
  • вправи-руханки;
  • для профілактики деформацій стопи та корекцій стопи;
  • пальчикову гімнастику;
  • вправи для самомасажу.

Основні заходи висвітлювалися за допомогою фото та відео матеріалів  на сторінках фейсбуку та на сайті нашого закладу.

Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з  дітьми, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищення рухової активності була ефективною.

Результатом проведення повсякденної роботи інструктора з фізкультури є формування рухової таздоров’язбережувальної компетенції, задоволення природної потреби у руховій активності, що забезпечує оптимальний рівень фізичної працездатності, засвоєння та використання елементарних знань у галузі фізичної культури, сформованість умінь і навичок для вирішення рухових завдань у різних життєвих ситуаціях.

У закладі здійснювавсямедико-педагогічний контроль на заняттях з фізкультури відповідно до наказу «Про медико-педагогічний  контроль  на заняттях з фізкультури у ДНЗ №1 «Малятко»  у 2021-2022навчальному році»  від 07.09.2020р.  № 65. МПК проводиться у закладі у кожній віковій групі двічі – на початку й у кінці навчального року. У цьому навчальному році проведено лише на початку року у зв’язку з війським вторгненням РФ в України 24.02.2022р. Наявні протоколи МПК: визначений хронометраж занять (щодо визначення загальної та моторної щільності) та визначення фізіологічної (пульсової) кривої ЧСС.

 Загальна та моторна щільність занять за віковими групами (середній показник, %):

    молодша група                     средня група                       старша група

ЗЩ=89% МЩ=63%  ЗЩ=91% МЩ=66%  ЗЩ=91% МЩ= 70%                                      

 У процесі МПК низька моторна щільність не спостерігалася. Причини невідповідності загальної щільності занять: довгі пояснення інструктора з фізкультури; очікування дітьми своєї черги у процесі виконання основних рухів. Результати МПК у закладі розглядаються на педгодинах, індивідуальних консультуваннях.

З метою формування  здоров’язбережувальної компетент-ності  у  вихованців закладу, формування здатності дитини до застосування навичок здоров’язбережувальної поведінки відповідно до наявної життєвої ситуації у закладі проводиться робота з охорони життя та безпеки життєдіяльності дітей. У 2021-2022 навчальному році проведений лише осінній Тиждень безпеки.

 У ході тижневика з учасниками навчально-виховного процесу проведені об’єктові протипожежні та протиаварійні тренування у закладі «Сигнал «Увага всім!». 

 Вимоги БКДО та програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників» виконані частково.

У закладі проводиться систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності:

– здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;

– розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;

– щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;

– організовано проходять медичні огляди працівників;

– розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці та пожежної безпеки.

Медичне обслуговування

Охорона та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу.

Медичне обслуговування дітей у закладі здійснювали: сестра медична старша Топчій Н.А.   У своїй діяльності керувалась чинним законодавством та нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки. Медичний кабінет оснащений відповідно до Положення про кабінет та забезпечений лікарськими засобами, виробами медичного призначення. Медичною сестрою здійснювався постійний контроль за станом здоров’я дітей, вона постійно співпрацювала з вихователями та інструктором з фізкультури з метою здійснення диференційованого підходу до кожної дитини.

В 2021-2022 році з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) заклад здійснював свою діяльність відповідно до вимог санітарного регламенту та постанов санітарного лікаря № 25, №55. Для відновлення роботи закладу, керуючись цими постановами, медичною сестрою  розробленний  Регламент та  план заходів з відновлення функціонування закладу в умовах адаптивного карантину. Згідно з вимогами заклад забезпечено необхідною кількістю засобів індивідуального захисту, дезінфікуючих та мийних засобів.

Медичною  сестрою відповідно до заходів складені графіки заміни засобів індивідуального захисту, графіки провітрювання та кварцування приміщень, прибирання приміщень з деззасобами, розроблено алгоритм дій на випадок захворювань серед персоналу та дітей,, облаштовано місця для обробки рук персоналом, дітьми та батьками.

  Щоденно перед початком зміни медсестрою проводився температурний скринінг працівників та вихованців закладу. Також з персоналом проводились інструктажі та навчання щодо особливостей роботи впродовж карантину та порядку дій у випадку виявлення ознак захворювання у дітей. Зокрема проведені інструктажі з помічниками вихователів та вихователями «Правила утилізації ЗІЗ», «Режим дезінфекції при карантині», «Правила миття посуду», «Правила миття іграшок», «Правила, яких дотримуватись, щоб не інфікуватись коронавірусом».

У закладі  дотримувались максимального перебування дітей на свіжому  повітрі, починаючи  з ранкового прийому.  З метою  недопущення  поширення  короновірусної  хвороби,  вхід на територію закладу дозволялося лише в захисних масках з дотриманням дистанції, у приміщення батьки не допускалися. З метою навчання дітей гігієни рук у кожну групу були підготовленні правила миття рук.

  Медсестрою здійснювався контроль за виконанням протиепідемічних заходів персоналом, дотриманням особистої гігієни, використанням спецодягу за призначенням, зміною постільної білизни за графіком, контроль за маркуванням прибирального інвентарю та його використанням, за організацією питного режиму в групах.

Результьати контролю, зауважень відображалися в санітарних журналах груп. За результатами перевірки дотримання санітарного законодавства Держпродспоживслужбою щодо виконання заходів у зв’язку з коронавірусною хворобою в закладі оцінено належний рівень роботи. З метою охорони і зміцення здоров’я проводився лабораторний контроль показників мікроклімату, освітлення, якості питної води, піску в пісочницях. Результати в межах норми.

Медичною сестрою Топчій Н.А. проводились антропометричні виміри дітей згідно термінів та результати надавались вихователям і батькам. 

 Медичною сестрою спільно з вихователем-методистом здійснювався згідно термінів  медико-педагогічний  контроль за проведенням фізкультурних занять, навантаженням на заняттях та здійсненням індивідуального підходу до дітей з різними групами по фізкультурі. Результати відображались у протоколах. Також вівся контроль за санітарно-гігієнічними умовами в залі, складені графіки провітрювання та прибирання в залі, станом фізкультурного обладнання в залі та на майданчиках , станом  одягу  та  взуття.

 Оздоровчо-профілактична робота в закладі спрямовувалась на охорону та зміцнення  фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання звички здорового способу життя, формування культури здоровя, а тому у закладі в кожній віковій групі розроблені Комплекси  фізкультурно-оздоровчої роботи, у яких особлива увага приділялася нетрадиційним  формам оздоровленння,  рухливим  іграм, гігієнічним процедурам. 

Медичною сестрою  здійснювався  постійний  контроль за проходженням  медогляду  працівниками та результати вносились  в журнал. 

 З профілактичною метою, один раз в місяць медсестрою проводився огляд дітей на педикульоз. Медсестра ознайомлювала батьків з результатами огляду. При виникненні інших інфекційних захворювань серед дітей медичною сестрою разом з працівниками груп проводились карантинні заходи щодо подолання інфекції. 

 Постійно проводився в закладі облік та аналіз захворюваності дітей. Інформацію про аналіз захворюваності медична сестра подавала щоквартально та з підсумком за рік до наказу керівника. 

Медичною сестрою постійно здійснювалась санітарно-просвітницька робота з працівниками та батьками. Підготовлені та проведені консультації відповідно до плану-графіка.

 З метою формування  здоров’язбережувальної компетентності у вихованців закладу, дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я у повсякденній життєдіяльності дітей у закладі проводяться заняття з валеології відповідно до розробленого перспективного плану.

Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основнимиумовами  для  підвищення  опору  дитячого  організму  до        захворювань,   для   нормального   росту  і  розвитку  дітей. 

Організація харчування дітей

Організація харчування дітей у закладі відповідає вимогам Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 та Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234, постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 Норми та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та інших нормативно-правових актів з питань організації харчування дітей. Заклади освіти, які надають послуги з харчування, відповідно до законодавства,  зобов’язані впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР. 

НАССР у навчальних закладах – важливий інструмент для контролю безпеки харчування. Адміністрація закладу продовжувала впровадження та постійно підтримувала функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці. Головні завдання системи HACCP, які здійснювалисяу нашому закладі у минулому навчальному році це – аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви.

Постійно здійснюється покращення  санітарно-технічного стану харчоблоку. У цьому році було придбані кострюлі та  посуд.

Холодильного обладнання на харчоблоці  достатньо. Комора харчоблоку забезпечена окремими холодильниками та морозильними камерами для м’ясної продукції, рибної,   молочної і холодильник для збереження продуктів, які видані з комори для приготування їжі в харчоблоці. Холодильники забезпечені термометрами. 

Організація харчування дітей у закладі здійснюється сестрою медичною Топчій Н.А.

  У закладі забезпечений щоденний контроль за роботою харчоблоку, дотриманням технології приготування страв, закладкою продуктів, безпечністю і якістю готової продукції. Медичною сестрою проводиться аналіз виконанням норм харчування, який щомісячно надсилається до відділу  освіти виконавчого комітету Заводської міської ради. 

  Аналізуючи виконання норм з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитиною за основними продуктами (м’ясо, риба, олія, масло вершкове, сметана, сир, сир твердий, яйця, картопля, овочі) показник норм з вересня 2021 по лютий 2022 становить 90.8%    Не в повному обсязі у раціоні дітей: сир кисломолочний -81 %, сметана -74%, йогурт- 55%, цукор- 81%, какао- 5%,відсутні соки. Решта продуктів у межах від 90 до 100%. Адміністрація закладу дбає про  раціональне використання виділених коштів на харчування дітей.

У закладі організація харчування здійснюється за відпрацьованим режимом і графіком харчування, оскільки заклад працює 10,5 годин, то режим харчування 3-х разовий. Відповідно до типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти  наш заклад повністю укомплектовано працівниками, які здійснюють організацію харчування:

  • кухарі – 3;
  • підсобний робітник – 1;
  • завгосп-комірник – 1.

З працівниками харчоблоку були проведені заняття, згідно плану тематичних навчань, зокрема на теми: «Про правила поводження із ймовірними фізичними забрудненням продуктів харчування», «Про умови праці працівників харчоблоку  в умовах адаптивного карантину», «Правила зберігання та використання хімічних сполук та речовин у зонах поводження з харчовими продуктами» та інші.

У закладі здійснювався контроль за дотриманням гігієнічних вимог під час організації харчування дітей у групах, проводилась робота щодо формування культурно-гігієнічних навичок та навичок культури поведінки дітей у процесі харчування.

Відповідно до наказу управління освіти і науки «Рішення встановлення  вартості харчування у закладах дошкільної освіти Бориспільської міської територіальної громади» від 13.09.2021р. №716 встановлена вартість харчування одного дня на 1 дитину:

– 36.00 грн. 

При організації харчування вихованців закладу здійснювався соціальний захист пільгових категорій дітей. Надавалися пільги в оплаті за харчування: батькам дітей – учасників АТО, батькам дітей з багатодітних та  з  малозабезпечених сімей, батькам дітей з інвалідністю.   Договори про постачання продуктів та харчової сировини укладалися з постачальниками визначеними через систему «Прозоро».

У закладі проводилися лабораторні дослідження страв на калорійність. Аналіз відібраних проб для лабораторних досліджень у 2021\2022 навчальному році показав, що якість харчових страв у межах норми.

Методична робота

У дошкільному навчальному закладі  (ясла-садок) №1 «Малятко» за попередній 2021-2022 навчальний рік ефективно проведена система методичних заходів, спрямованих    на   розвиток     творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогічних працівників, які були залучені  до активної участі в індивідуальних та групових формах роботи.

Для оптимального вирішення основних пріоритетних завдань дошкільної освіти було підготовлено і проведено у закладі в умовах адаптивного карантину ряд методичних заходів:

  • інтерактивний семінар на тему «Інформація і ми (за матеріалами блогу Ірини Стеценко)»;
  • відкритий семінар-практикум Особливості національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку» для вихователів-методистів дошкільних
  • відкриті покази сучасних занять педагогами;
  • підготовка та проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності дошкільників (2р\рік);
  • консультації щодо особливостей організації і планування освітнього процесу в ДНЗ тощо (матеріали консультацій періодично розміщувалися на сайті та опрацьовувалися педагогами, батьками); 
  • педагогічний аукціо «Виховуємо критичне мислення»;
  • виставка сімейної творчості «Факсиміле картин осені відомих художників»;
  • створення колажів на групах «Мої  добрі вчинки»;
  •     виставка сімейної творчості  «Зимові ікебани»;
  • виготовлення адвент-календарів до свята Миколая.

Педагогічні працівники ДНЗ протягом навчального року в онлайн-режимі відвідували засідання професійної спільноти педагогічних працівників ЗДО територіальної громади з різних напрямів освітньої роботи.

Виконання програми розвитку дошкільників у закладі постійно трималося на контролі, про що свідчать частково  проведена робота з внутрішньої системи оцінювання якості освітнього процесу в ДНЗ та видані відповідні накази по ДНЗ.

Здійснювалося вивчення умов забезпечення психофізичного здоров’я та рівнів розвитку вихованців ДНЗ відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми  розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».                                                                       

Проводилася робота із поповнення сучасного розвивального ігрового простору для дітей всіх вікових груп у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (від 19.12.2017 №1633).

З метою забезпечення конституційних прав дітей п’ятирічного віку на здобуття дошкільної освіти та надання їм стартових можливостей напередодні вступу до школи, надання батькам психолого-педагогічної допомоги з питань розвитку, навчання і виховання дітей, що виховуються в умовах сім’ї, працював Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють.

Методична робота у 2021-2022 навчальному році була системною і ефективною. Методична робота спрямовувалася на активізацію творчого потенціалу педагогів, стимулювання їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення форм методичної роботи з кадрами, залучення вихователів та вузьких спеціалістів до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно-орієнтованого, діяльнісного, компетентністного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.

У ДНЗ освітня робота проводилася за програмою «Українське дошкілля» та «Впевнений старт» з використанням сучасних методик. Вихователі старших груп працювали заметодичними  розробками «Буду вправним першачком», середніх груп – з впровадженням елементів STREAM-освіти.У молодших групах та в групі раннього віку користувалися розробками перспективного планування  педагогів нашого закладу.  Розклад занять розроблявся, вихоячи із гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів власності, затвердженого наказом Міністерчтва освіти і науки України 20 квітня 2015 року №446. В усіх вікових групах введені заняття з художньо-мовленнєвої діяльності та інтегровані заняття по роботі з коректурними таблицями за  методикою Н.В.Гавриш, О.Безсонової.усіх вікових групах за рахунок інтеграції і вивільнення часу вводиться по 0,5 заняття на тиждень з основ здоров’я (валеології і безпеки життєдіяльності) та українознавства, які чергуються між собою.  

Річним планом роботи ДНЗ №3 щорічно передбачається змістовий блок «Організаційно-педагогічна робота» та основні завдання щодо реалізації напрямку роботи «Перспективність і наступність у роботі закладів дошкільної і загальної середньої освіти».

 Матеріально-технічне забезпечення ДНЗ

   Дошкільний навчальний заклад має типову споруду,  проведений поточний ремонт у 2021 році.    До складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет. В групових приміщеннях розміщені столи, стільці для дітей, шафи для зберігання іграшок, будівельних матеріалів, полички для книг, куточки природи. Дитячі меблі міцні, стійкі, без гострих кутів, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу, лави.  Усі приміщення пов’язані між собою та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної  освітньої   роботи з дошкільниками відповідно до чинних програм, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

Всі приміщення використовуються раціонально.  Працює музична- спортивна зала, обладнано методичний та психологічний кабінет, кабінет логопеда.. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти  – обладнано медичний кабінет.    

Питання матеріального забезпечення сплановано в річному плані роботи закладу в розділі «Адміністративно – господарська діяльність».  

          Будівля дошкільного закладу знаходиться недалеко від проїзної частини, має металевий паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території  захищена зеленою зоною. Приміщення  знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.  

Адміністрація  приділяє велику увагу озелененню території закладу, створення комфортного середовища для  перебування вихованців на вулиці.

На  території   розташовані клумби, газони, дерева і кущі, дослідні ділянки. Доцільно  розташовані зелені насадження як на території закладу, так і на групових ділянках. Квітники постійно оновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів,  вирубка сухих гілок.

 Асфальтне покриття на заїзній дорозі до закладу в належному стані.

 Вікові групи  мають ізольовані ігрові майданчик з тіньовими навісами

 На двох майданчиках відсутні ігрові павільйони, які були демонтовані ще у 2020 році.Всі інші павільйони утримуються в безаварійному  стані.     

На території закладу розміщено   спортивний майданчик.  Постійно проводиться робота щодо його фарбування  та  збереження спортивного обладнання.    Комплектування спортивного майданчика дає можливість на належному рівні виконувати програмові вимоги з фізичного виховання дошкільників.    

Ігрові майданчики кожної групи також забезпечені  ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці.  Обладнання на  групових ділянках  та спортивному майданчику розміщено доцільно,  надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.

Всі групові кімнати та коридори  естетично оформлені, інтер’єр приміщень дібрано з урахуванням  сучасного дизайну, все обладнання та меблі розташовані зручно та доцільно. Всі кабінети забезпечені  обладнанням та укомплектовані згідно вимог.

         Групи, які розташовані на першому поверсі ДНЗ мають ізольовані входи, що дає змогу забезпечувати  якісне проведення протиепідемічних заходів в період карантину, постійно дотримуватися виконання санітарно-гігієнічних вимог.         

В дошкільному закладі постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання  в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами. Заклад  постійно забезпечено гарячою водою.

В цілому  технологічне обладнання в дошкільному закладі  працює,  підтримується  його використання  в безперебійному режимі. 

Матеріально-технічна база дошкільного закладу є достатньою для проведення необхідного обсягу  освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку щодо реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, щорічно підлягає оновленню та розвитку.

  • Таким чином можна зробити висновок, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації, педагогічного колективу та батьківської громади позитивно впливали на результативність роботи дошкільного навчального закладу. Річний план за минулий навчальний рік виконано частково.  У зв’язку з впровадженням воєнного стану, заклад перейшов на дистанційне надання освітніх послуг вихованцям. Був розроблений план проведення дистанційної роботи закладу в даний період, перспективні та календарні плани роботи з дітьми згідно вікових груп. Проводилася дистанційна методична робота з педагогами згідно складених планів. 
  • Методичні матеріали, нормативно-правова документація, відео проведення занять висвітлювалися на сторінці закладу у мережі Facebook. Освітня робота велася і через вайбер, програму ZOOM. Педагоги створювали відео звіти у вигляді фото колажів, колажів робіт дошкільників.

 Враховуючи підсумки навчально-виховної роботи за минулий навчальний рік педагогічний колектив дошкільного закладу продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення проблеми: «Формування всебічно-розвиненої, духовно-багатої, оптимістично та патріотично налаштованої життєво компетентної творчої особистості дошкільника».

Дякую за увагу!